ActiveMedia, Lissabon | Sortlist

Über

SortlistSortlist

ActiveMedia cover
ActiveMedia logo

ActiveMedia Lissabon, Portugal

Dieses Agenturprofil und die Angaben werden vom Agenturinhaber verwaltet.
 
8 Personen im Team
Spricht Englisch, Portugiesisch
5 Referenzen im Portfolio
Arbeitet remote auf der ganzen Welt
Sortlist Mitglied seit 2019
Gegründet 2002
Noch keine BewertungSchreiben Sie die erste Bewertung

Dienstleistungen

2 Dienstleistungen angeboten von ActiveMedia

Dienstleistungen
Erfahrungsstufe

Bewertungen
Ab

  • Beschreibung

    Für diese Dienstleistung ist keine Beschreibung vorhanden.

    Referenzen in (3)
    Branding and Webdesign for Refugees Well School - Webseitengestaltung
    Webdesign and Platform Migration for R2 Insurance - Webseitengestaltung
    Branding and Webdesign for Palosic Trading - Webseitengestaltung
    Kunden in Webseitengestaltung (3)
    Palosic TradingIndustriegüter & Service | international
    Refugees Well SchoolBildung | international
    R2 Insurance BrokerVersicherung | national

    Erfahren Sie mehr über Webseitengestaltung


  • Beschreibung

    Für diese Dienstleistung ist keine Beschreibung vorhanden.

    Referenzen in (2)
    Projecto Pessoa - Ergonomie (UX/UI)
    App for ticket inspectors of CP - Ergonomie (UX/UI)
    Kunden in Ergonomie (UX/UI) (2)
    Projecto PessoaRegierung & Verwaltung | national
    CPTransport | national

    Erfahren Sie mehr über Ergonomie (UX/UI)

Benötigen Sie eine dieser Dienstleistungen?

Fragen Sie ActiveMedia nach einem Angebot und erhalten Sie in kürzester Zeit eine Antwort.



Portfolio

5 Projekte durchgeführt von ActiveMedia

Projecto Pessoa
Projecto Pessoa

Projekt für Projecto Pessoa in der Regierung & Verwaltung Branche für ein B2B / B2C Publikum.Named after the great Portuguese poet Fernando Pessoa, this project was about transforming a heavy usage public service website, with a higher rank of usability and user experience.Why Pessoa? Because our users has different roles along their live, as Pessoa had several heteronyms, representing different characters and entities.Above all, it was necessary to create a responsive site, adapted to several types of devices.

Ergonomie (UX/UI)
Mehr erfahren
Branding and Webdesign for Refugees Well School
Branding and Webdesign for Refugees Well School

Projekt für Refugees Well School in der Bildung Branche für ein B2C Publikum.RefugeesWellSchool is an EU funded project that promotes the integration of refugee children and teenagers in their new socio-cultural background. Together, academic partners from seven countries (Norway, Finland, Sweden, Denmark, Belgium and the United Kingdom), organize several types of educational initiatives for two main target audiences: One mainly academic, based on teachers/researchers and other with a broader scope, but essentially composed by students.

Webseitengestaltung
Mehr erfahren
Webdesign and Platform Migration for R2 Insurance
Webdesign and Platform Migration for R2 Insurance

Projekt für R2 Insurance Broker in der Versicherung Branche für ein B2B Publikum.R2 We look at a website as a human being in continuous transformation. As such, it needs to adapt to new uses/needs in order to survive and grow. So, we embraced our challenge with this mindset, aiming to redesign R2’s website to promote the best possible user experience. Launched in 2012, R2 is an insurance broker based in the Lisbon area. It has multiple partnerships with big insurance companies and it provides a professional and efficient service. We started to analyze the older site through Google Analytics and Hotjar, and had a couple talks with the commercial team and the management. Thus, we concluded that it was necessary to review the information architecture as a way to improve the site’s usability level. So, we decided to highlight three major areas: “For You/Families”, “Business” and “Residential”, placing them right in the new header section. We kept the Wordpress platform, but adapted the contents and reconfigured the information architecture. R2 Insurance. Solutions for you, for your company and for your house.

Webseitengestaltung
Mehr erfahren
Branding and Webdesign for Palosic Trading
Branding and Webdesign for Palosic Trading

Projekt für Palosic Trading in der Industriegüter & Service Branche für ein B2B Publikum.When we think about trading companies, we don’t immediately associate them with top-notch webdesign or communication trends, but rather with a more standardized, rigid approach. So, we tried to change that by improving the site’s UX as a way to give Palosic’s team and customers the best possible site.To do that, we based our work on some keywords that made part of the business’s DNA, such as “Way”, “Center”, “Import”, “Export”, “Go”, “Return”, “Masculine” and “Send”.We focused on creating a strong, masculine logo, able to transmit the idea of import/export, to go and return.Imagining the symbol in motion has itself helped us to create it, as movement boosted this concept of voyage. Moreover, by using “send” as keyword, we were able to give this brand some fluidity, which we called “Way”.

Webseitengestaltung
Mehr erfahren
App for ticket inspectors of CP
App for ticket inspectors of CP

Projekt für CP in der Transport Branche für ein B2B Publikum.One of our most challenging UX projects, was the design of a new app for the portuguese railways company, CP. The app is a work tool for ticket inspectors, to sell, validate and provide information to customers.Following the design thinking method, we started with an immersion process, where the tickets inspectors had the chance to talk about their current issues, the daily problems and they wishes for the new app.We wanted to know which features should be emphasized or more concealed. We decided to create two types of interface, each with a different colour, adapted to use in a moving train and during long hours of work.We ended up developing new features and new approaches that we had to validate both with the IT Partner, Fujitsu Technology and the stakeholders before the User Interface Design.Another aim of this new design was to reduce the training time needed to operate with the app and the respective learning curve for the new inspectors.The app is rolling out at this moment and being tested along different train lines in Portugal.

Ergonomie (UX/UI)
Mehr erfahren
Haben Sie ein ähnliches Projekt?

Fragen Sie ActiveMedia nach einem Angebot und erhalten Sie in kürzester Zeit eine Antwort.


Team

8 Mitglieder in ActiveMedia's Team

Einfache Kontaktaufnahme mit ActiveMedias Team

Senden Sie ihnen eine Nachricht und erhalten Sie in kürzester Zeit eine Antwort.


Auszeichnungen

ActiveMedia wurde 0 Mal ausgezeichnet


Bewertungen

Noch keine Bewertung für ActiveMedia

Haben Sie mit ActiveMedia gearbeitet?

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit uns.

Bewertung abgeben


Kontakt

Kontaktdetails von ActiveMedia

Details


https://activemedia.pt

  • HeadquarterR. Filipe Folque 2, 1050-210 Lisboa, Portugal

Sortlist-Logo

Wir sind ein unabhängiger Partner, der mit dem kompetitiven Umfeld der Marketing- und Werbeagenturen bestens vertraut ist. Nennen Sie uns Ihre Bedürfnisse und wir sagen Ihnen, an welche Agenturen Sie sich wenden müssen.

TwitterFacebookLinkedinInstagramYouTube
Sortlist
  • Über
  • Jobs
  • Blog
  • Kontakt
Für Kunden
  • Wie es funktioniert
  • Erfahrungsberichte
  • Erkunden
Für Agenturen
  • Wie es funktioniert
  • Erfahrungsberichte
  • Preise
  • Ich bin eine Agentur
  • 2022 © Sortlist | 
  • Alle Rechte vorbehalten
  • Nutzungsbedingungen
  • Datenschutz
  • Impressum
  • Hilfe-Center
  • Länder
  • Sprachen