INTO Branding (+ 9 Bewertungen) | Sortlist

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INTO Branding München, Deutschland

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We are INTO your brand.

Cross-mediale Designagentur und Markenstrategie.

🇩🇪 Erfolgreiche Marken folgen nicht. Sie führen. Wir verbinden strategische Markenberatung mit ausgezeichneter Gestaltung.

INTO Branding ist eine inhabergeführte, integrierte strategische Markenberatung und Designagentur, die visuelle Identitäten in holistische Markenerlebnisse transformiert: Real. Digital. Nachhaltig. Mit über 20 INTOs sind wir ein agiles Team aus Designern, Strategen, Naming-Spezialisten und Kommunikationsexperten. Zusammen machen wir Marken sichtbar, relevant, teilbar und vor allem erinnerungsfähig. Als etablierte Branding-Agentur zeichnet uns aus, dass wir strategische Beratung mit gestalterischer Exzellenz innerhalb eines Teams vereinen. Im Vergleich zu klassischen Designagenturen leben wir das „2Türen-Prinzip“, das uns zum einen unterscheidet und gleichzeitig unseren Kunden wirklich „end-to-end“ für alle Bereiche der Markenkommunikation bietet. In über 10 Jahren haben wir mit diesem Ansatz über 200 Branding-Projekte international umgesetzt. Unser Leistungsportfolio ist ganzheitlich – angefangen bei Design Thinking Workshops, Persona Modelling, Insight Research, Positionierungen, Go-To-Market Strategien, Employer Branding bis hin zur Konzeption von Brand Namings und Design Asset-Management für eine holistische Kommunikationsstrategie.

Wir verstehen uns als Agentur-Partner im wortwörtlichen Sinne – we get jobs done. Unser Branding Prozess ist systematisch, strategisch, kreativ und pragmatisch – genau diese Kombination zusammen mit unserer langjährigen, internationalen Erfahrung macht uns und unsere Arbeit besonders. 

www.intobranding.com

🇬🇧 Strong brands don’t follow. They lead. INTO Branding is where brand consultancy meets creative design. And where strategy meets beauty.

INTO Branding is an independent, integrated strategic brand consultancy and design agency that transforms visual identities into holistic brand experiences: Real. Digital. Sustainable. With over 20 creatives at INTO, we are an agile team of designers, strategists, naming specialists and communications experts. We make brands visible, relevant, shareable and above all, memorable. As an established branding agency, we are characterised by the fact that we combine strategic consulting with design excellence within one team. Compared to classic design agencies, we live the "2doors principle," which distinguishes us and offers our clients truly "end-to-end" for all areas of brand communication at the same time. In over 10 years, we have implemented more than 200 branding projects internationally. Our service portfolio is holistic – from design thinking workshops, persona modelling, insight research, positioning, go-to-market strategies, employer branding to the conception of brand naming and design asset management for a holistic communication strategy.

We see ourselves as an agency partner in its actual sense – we get jobs done. Our branding process is systematic, strategic, creative and pragmatic – it is precisely this combination and years of international experience that makes us and our work special. 

www.intobranding.com


 

25 Personen im Team
Spricht Bulgarisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Russisch
39 Referenzen im Portfolio
2 Kollaboration*en über Sortlist
Arbeitet remote auf der ganzen Welt
Sortlist Mitglied seit 2017
Gegründet 2012
13 Auszeichnung*en erhalten

Dienstleistungen

3 Dienstleistungen angeboten von INTO Branding

Dienstleistungen
Erfahrungsstufe

Bewertungen
Ab

  • Beschreibung
    A typical project at INTO follows the form of an hourglass: First, we analyse all relevant factors on a broad level – also along with our customers in joint workshops. All the information gained is then compressed to the brand platform. Here, brand positioning, USP, customer relevance as well as brand values and brand idea are documented. The brand platform is the basis for all further steps like naming, design and implementations of all kinds. - Mission statement - Brand promise - Brand idea and story - Brand differentiation
    Skills in Markenbildung & Positionierung (45)
    brandingBrand PositioningCorporate CommunicationBrand PersonalityBrand MarketingBrand DesignLogo DevelopmentBrand PlatformNew Brand CreationProduct Branding+35
    Referenzen in (39)
    moeller IP - Markenbildung & Positionierung
    Insidery - Markenbildung & Positionierung
    Street Chefs - Markenbildung & Positionierung
    Kandaka Naturals - Markenbildung & Positionierung
    Bewertungen in (4)
    Toni Mateus da Silva
    Lars Christian Fredenlund
    Michel Borrer
    Said MERHI
    Kunden in Markenbildung & Positionierung (39)
    Dero BankBanken & Finanzen | national
    Onkel BiereGetränke | national
    KonterbrauseGetränke | national
    TESYUnterhaltungselektronik | national

    Erfahren Sie mehr über Markenbildung & Positionierung


  • Beschreibung
    Regarding corporate websites, today, it’s not about the if anymore – it’s about the how. What is the actual goal of the website? Is a first contact the main goal or the presentation of products? And how is the content communicated? The web presence as a bottleneck to the world of digital services – from digital publications, mobile apps, multidisciplinary presentations to moving images. Digital Touching Points for your Brand Websites no longer serve the purpose of extending the business card, the digital space is becoming more and more the place for high-performance brand images. Every second access to web pages comes from mobile devices, and the trend is rising. This means that pages must not only be tailored to desktop computers or laptops, but must be adapted to a wide variety of devices, from mobile phones to stationary computers. This is not only the key to usability, but also has tangible benefits: Google, for example, ranks pages that are not optimised for mobile devices lower. The greatly increased use of mobile devices also means that the surfing behaviour has changed: Website visits are longer, scrolling is self-evident and no longer an annoyance. The important contents do not have to lie completely above the so-called pagefold, the immediately visible area of the screen. A robust content management system allows companies to maintain and extend their websites themselves (instead of having to hire an agency or programmer for every change). This system should be easy to use and always meet the latest security standards, such as for example automatic security updates. Search Engine Optimization (SEO), must already be taken into account when designing a website. It influences the performance of the site, that is its findability and ranking. There is no miracle cure for SEO. What really matters is meaningful and relevant content. Other proven tools include cross-links, meta tags, and XML sitemaps.
    Skills in Webseitengestaltung (20)
    web contentcontent creationcontent strategywebsite copywritingwebsite revampinggraphic and web designweb strategyE-commerceWeb DevelopmentWordPress Development+10
    Referenzen in (15)
    moeller IP - Webseitengestaltung
    Insidery - Webseitengestaltung
    CMD CTRL (COMMAND CONTROL) - Webseitengestaltung
    Rigeto - Webseitengestaltung
    Bewertungen in (2)
    Henrike Scharnhorst
    Josef Piegger
    Kunden in Webseitengestaltung (15)
    ta.la Conference Center LandshutReise & Freizeit | regional
    casaviImmobilien | national
    AfinumBanken & Finanzen | national
    Heinz-Bosl-StiftungAnderes | regional

    Erfahren Sie mehr über Webseitengestaltung


  • Beschreibung
    - Brand mark - Typography - Corporate colours - Imagery style - Patterns - Brand guidelines - Brand refreshment - Brand redesign
    Skills in Grafikdesign (24)
    pitch deckbrand colourslogo graphic designdesigngraphic packagingword templatepower point masterimagery stylecreative brandingLogo+14
    Referenzen in (38)
    moeller IP - Grafikdesign
    Insidery - Grafikdesign
    Street Chefs - Grafikdesign
    Kandaka Naturals - Grafikdesign
    Bewertungen in (3)
    Lukas Schiffer
    Christoph Pittner
    Seta Harutyunyan
    Kunden in Grafikdesign (38)
    ActivaidLebensmittel | national
    Pure FlavourLebensmittel | international
    FlavourtechLebensmittel | international
    Genusstechniker GmbH & Co. KGLebensmittel | regional

    Erfahren Sie mehr über Grafikdesign

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Portfolio

39 Projekte durchgeführt von INTO Branding

moeller IP
moeller IP

Projekt für Moeller IP Advisors in der Rechtsdienstleistungen Branche für ein B2B Publikum 2021.moeller IP is a legal advisory specialized in intellectual property and with the aim to protect ideas. Based in Germany but with its roots and almost a century of experience in Latin America, moeller felt qualified to tackle emerging market economies on a global scale.

FotografieGrafikdesignMarkenbildung & Positionierung+2
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Insidery
Insidery

Projekt für Insidery in der Marketing & Werbung Branche für ein B2B Publikum 2019.In recent years, FairControl GmbH, a consulting and market research agency, had been faced with the strategic imperative to further develop its fields of expertise. This challenge came with the changing requirements and expectations of their clients, large corporations in fast-moving industries.The quite self-explanatory brand name, FairControl, refers to the former core business of the company: controlling and optimizing the impact of live marketing activities. The new corporate orientation, however, takes a more holistic approach in optimizing marketing and sales performance based on data science. Going beyond the initial range of services, the company’s competencies have been expanded with Customer Experience, Demand Generation and Persona & Targeted Marketing. A rebranding was required to carry the brand from an “old economy world” into a new chapter doing justice to the company’s actual set competencies. The renewed brand was expected to position the brand as an expert in the field of market research and to increase international awareness and brand presence among the target audience.

GrafikdesignMarkenbildung & PositionierungWebseitengestaltung
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Street Chefs
Street Chefs

Projekt für Street Chefs in der Restaurants Branche für ein B2C Publikum 2021.Street Chefs are the first chain of stationary food trucks in Bulgaria. What sets them apart is their love for quality and passion for the freshest ingredients. Street Chefs believe in the greatness of authentic street food – genuine and served with special care and attention.

FotografieGrafikdesignMarkenbildung & Positionierung
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Kandaka Naturals
Kandaka Naturals

Laufendes Projekt für Kandaka Naturals in der Gemeinnützig Branche für ein B2B / B2C Publikum seit 2022.Kandaka Naturals is not just one of the first eco-friendly cosmetic brands founded in Germany born in Rwanda. They are the first with the mission of ending period poverty. With every bar of soap sold, Kandaka Naturals sponsors reusable sanitary pads for schoolgirls in Rwanda allowing them to go to school during their periods. Moreover, the team promotes a zero-waste lifestyle and women empowerment.

GrafikdesignMarkenbildung & PositionierungTextgestaltung
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CMD CTRL (COMMAND CONTROL)
CMD CTRL (COMMAND CONTROL)

Projekt für Messe München in der Internet Branche für ein B2B / B2C Publikum 2017.COMMAND CONTROL - an international event format that presents cybersecurity from a whole new perspective needed a brand new face. Being unique in Germany and claiming to be the leading Summit in Europe, Messe München, as host and initiator, networks opinion leaders, decision-makers and data protection experts across sectors to meet the growing challenges of digitization in a holistic context.

GrafikdesignMarkenbildung & PositionierungWebseitengestaltung
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Münchner Bank
Münchner Bank

Projekt für Münchner Bank in der Banken & Finanzen Branche für ein B2B / B2C Publikum 2018.Founded in 1862, the Münchner Bank is the oldest and biggest credit company in all Bavaria. 50 branches and about 500 employees in and around Munich, live up to their cooperative principle every day. The community principle has been deeply rooted in the founding idea of the cooperative banks. This is why we supported our client with a brand strategy that brings the idea of sharing money into our modern era of sharing as a first step. As the whole banking sector faces dramatic changes, principles of community-based services have never been more present and relevant than today.

FotografieGrafikdesignMarkenbildung & Positionierung+1
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Team

25 Mitglieder in INTO Branding's Team

INTO Branding cover
Geschichte
🇩🇪 Wir sind Strategen, Designer, Storyteller, Konzepter und allesamt Markenfreunde. Jede/r bei INTO Branding hat eine eigene Geschichte, eines haben wir jedoch gemeinsam: Wir wissen und lieben, was wir tun. 🇬🇧 We are strategists, designers, storytellers – with one thing in common: we know and love branding.
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Auszeichnungen

INTO Branding wurde 13 Mal ausgezeichnet

transform award – Gold2022-02-27Best Visual Identity (Professional Services Sector)

transform award – Highly commended2022-02-27Best Visual Identity (Medical Sector)

transform award2018-01-01
transform award2018-01-01
Rebrand2016-01-01
Rebrand2014-01-01
transform award2020-01-01
Transform Award2020-02-29Rebranding

Transform Award2018-12-31Brand Architecture

Transform Award2018-04-30Best brand architecture solution

Rebrand2016-05-31Rebranding

Rebrand2014-05-31

Transform Award2013-05-31Rebranding


Bewertungen

9 Bewertungen für INTO Branding

4.89/5
(9 Bewertungen)
Said MERHISale Director bei FlavourTech
DienstleistungMarkenbildung & Positionierung
SektorLebensmittel
Team201 - 500
5/5
Budget
Qualität
Zeitplan
Zusammenarbeit
Was war das Ziel Ihrer Zusammenarbeit?
Re-Branding of FlavourTech communication tools
Was hat Ihnen während Ihrer Zusammenarbeit am meisten Spaß gemacht?
They are thorough and methodic. They helped us breakdown our company culture and restructure it.

Said MERHI empfiehlt diese Agentur


DienstleistungMarkenbildung & Positionierung
SektorLebensmittel
Team201 - 500

Toni Mateus da SilvaMarketing Director bei Prospitalia
DienstleistungMarkenbildung & Positionierung
4/5
Budget
Qualität
Zeitplan
Zusammenarbeit
Was war das Ziel Ihrer Zusammenarbeit?
We worked together with INTO branding to develop a rebranding for the whole company group. The rebranding was then adapted in all digital, print and online media.
Was hat Ihnen während Ihrer Zusammenarbeit am meisten Spaß gemacht?
They are always very supportive and show a very creative attitude. The quality of the work is always excellent.

Toni Mateus da Silva empfiehlt diese Agentur


DienstleistungMarkenbildung & Positionierung

Seta HarutyunyanMarketing Manager bei Galaxy Investment Group
DienstleistungGrafikdesign
5/5
With this recommendation, we would like to acknowledge the excellent work of the INTO Branding team in the creation of the new corporate identity of Galaxy Investment Group. In the course of the rebranding project, INTO Branding superbly managed and executed a brand analysis, brand strategy, design concepts and further applications. The Galaxy Investment Team highly appreciates the professionalism, precision, attention to detail and commitment to deadlines of INTO Branding. Thus, we gladly recommend the agency and rate them as a trustworthy and supportive partner.

DienstleistungGrafikdesign

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  • HeadquarterTal 12, Munich, Germany

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