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MOTOR Kommunikation GmbH Berlin, Deutschland

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20 Personen im Team
Spricht Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch
12 Referenzen im Portfolio
Arbeitet remote auf der ganzen Welt
Sortlist Mitglied seit 2017
Gegründet in 2009
7 Auszeichnung*en erhalten
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Dienstleistungen

2 Dienstleistungen angeboten von MOTOR Kommunikation GmbH

Dienstleistungen
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  • Beschreibung

    Conception and implementation of communication/advertising measures. conception, development, creation (layout/text), execution • print-/tv-/-online-campaigns, logos, TV commercials, radio commercials, (D)OOH, posters, brochures • creative-brand-strategy • corporate design development • continuo...

    Skills in Werbung (17)
    RadioSocial MediaTVCorporate IdentityIdeationAdvertisingPrintInternal CommunicationBrochureAds+7
    Referenzen in (11)
    Comedy Central | Laugh at yourself - Werbung
    DKMS | Gutes tun - Werbung
    NETFLIX | Campaign "Wir sind die Welle" - Werbung
    COMEDY CENTRAL | "3-word-comedy" - Werbung
    Kunden in Werbung (11)
    JustFab.comKleidung & Accessoires | international
    Verein für Demokratische Kultur in Berlin e.V. (VDK)Gemeinnützig | local
    Bahlsen GmbH & Co. KGLebensmittel | international
    Condor Lebensversicherungs-AktiengesellschaftVersicherung | national

    Erfahren Sie mehr über Werbung


  • Beschreibung

    • brand- positioning • brand identity • brand strategy • creative-brand-strategy • continuous consulting, optimization and further development of all measures...

    Skills in Markenbildung & Positionierung (11)
    Brand IdentityBrandingCorporate IdentityStrategyBrand StrategyConsultingPositioningEmployer Brandingbrand buildingbrand image+1
    Referenzen in (9)
    Comedy Central | Laugh at yourself - Markenbildung & Positionierung
    FREUD | Netflix - Markenbildung & Positionierung
    NETFLIX | Campaign "Wir sind die Welle" - Markenbildung & Positionierung
    COMEDY CENTRAL | "3-word-comedy" - Markenbildung & Positionierung
    Kunden in Markenbildung & Positionierung (9)
    Condor Lebensversicherungs-AktiengesellschaftVersicherung | national
    Bahlsen GmbH & Co. KGLebensmittel | international
    R+V Versicherung AGVersicherung | national
    Emma Matratzen GmbHHaushaltsprodukte | international

    Erfahren Sie mehr über Markenbildung & Positionierung

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Portfolio

12 Projekte durchgeführt von MOTOR Kommunikation GmbH

Comedy Central | Laugh at yourself
Comedy Central | Laugh at yourself

Projekt für Comedy Central in der Unterhaltung & Events Branche für ein B2C Publikum in 2020 gemacht.Comedy Central is – of course – known for its funny shows and content. But also for being pretty special interest, as its humor is pretty … well, special. So we thought, what could be more funny and at the same time pretty bold and sovereign, than making fun of the channel itself. And we found a lot things we could make fun of.

FilmMarkenbildung & PositionierungSoziale Medien+1
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FREUD | Netflix
FREUD | Netflix

Projekt für Netflix in der Unterhaltung & Events Branche für ein B2C Publikum in 2020 gemacht.Vienna, 1886: While the revolutionary theories of the young Sigmund Freud meet with fierce resistance in Vienna, they attract the attention of the famous psychic medium Fleur Salomé and Alfred Kiss, war veteran and police officer. With them at his side, Freud soon finds himself in the midst of a murderous conspiracy that kept Austria in suspense.Berlin, 2019. While the striking campaigns of the young agency MOTOR Kommunikation are met with great enthusiasm, a new briefing attracts their attention: Austria's first Netflix original: FREUD.So we created overall strategy, the logo and show design, the trailer, an OOH campaign and corresponding social media content with the goal that everyone understands: FREUD is not a boring historical piece, but a modern mystery thriller of the most hypnotic kind.

GrafikdesignMarkenbildung & PositionierungSoziale Medien
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DKMS | Gutes tun
DKMS | Gutes tun

Projekt für DKMS GEMEINNÜTZIGE GMBH in der Gemeinnützig Branche für ein B2C Publikum in 2020 gemacht.After several campaign flights, in which the DKMS always focused on patients, signs of wear and tear were registered in the perception. Decreasing registration numbers were the result. But resignation was not an option. Increasing relevance was the order of the day.So in the our campaign we changed the perspective: from the patients towards each and every one of us. By doing this were able to increase personal relevance – from "them" to ourselves.In a TVC and in a Out-of-Home-flight we asked people a simple question to which almost nobody had an answer:"What good have you done, lately?" What would you have answered?

FilmWerbung
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NETFLIX | Campaign "Wir sind die Welle"
NETFLIX | Campaign "Wir sind die Welle"

Projekt für Netflix in der Marketing & Werbung Branche für ein B2C Publikum gemacht.

Content-StrategieFilmFotografie+5
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COMEDY CENTRAL | "3-word-comedy"
COMEDY CENTRAL | "3-word-comedy"

Projekt für Comedy Central in der Medien Branche für ein B2C Publikum gemacht.We make the jokes happen where they really happen: inside the heads of our target group.Since January 1, 2019, Comedy Central is back on the Free-TV around the clock. How funny is that? We knew immediately: the solution must be just as funny. And because everyone defines something different funny, we made that the strategy: "Make the jokes yourself!" And so the first funny campaign was created, which makes no jokes, but rewards the viewer. At least if – like us – they only have comedy in their heads. We are telling super short stories that everyone can interpretate or develop on its own.That's it for the first campaign phase.But what do you do when you suddenly have twice as much airtime available? Comedy Central decided on the biggest possible answer and brought one of the biggest sitcom successes in the world to the Free TV: Modern Family. Of course, we also gave the three families a big reception in a communicative way. With a second campaign flight, matched to the series hit from the USA.Comedy Central reached 15% more viewers in January 2019, making it more successful than ever in broadcaster history.

GrafikdesignMarkenbildung & PositionierungSoziale Medien+2
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EMMA | Rebranding Europes fastest growing startup
EMMA | Rebranding Europes fastest growing startup

Projekt für Emma Matratzen GmbH in der Haushaltsprodukte Branche für ein B2C Publikum in 2018 gemacht.In the confusing market for online mattresses, we wanted to stand out with "Emma" and provide orientation because products, promises and appearances of all competitors are almost identical and therefore indistinguishable. So it needed a real expert in terms of good sleep: Let us introduce you to Frank, professional sleeping fairy.A real professional. How "Emma" first changed his job and then his life, is best told first-hand (please see video attached).Beside the TVCs we also developed a new logo and a new Brand Design, incl. a new claim. Emma makes the mattress purchase super easy: a clear selection process, an easy and affordable purchase, free delivery and 100 nights of testing.To make its customers as comfortable as possible "Emma" is positioned as "worryfree company". To match that, we have developed the claim "Don‘t worry. Sleep happy." And so not only the customers of "Emma" are happy, but also the logo itself (see logo animation).Our campaign runs Europe-wide.

FilmGrafikdesignMarkenbildung & Positionierung+4
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L&T LENGERMANN & TRIESCHMANN, campaign
L&T LENGERMANN & TRIESCHMANN, campaign

Projekt für L&T LENGERMANN & TRIESCHMANN in der Einzelhandel Branche für ein B2B / B2C Publikum gemacht.Das Modehaus L&T ist seit mehr als 100 Jahren eine Institution in Osnabrück. Leider sind viele der Kunden inzwischen fast genauso alt. Wie also die jungen Osnabrücker erreichen und der Marke L&T wieder näher bringen?Die Antwort war nicht "mit Social Media oder einem Online-Shop", sondern mit "Europas innovativstem Sporthaus", direkt an das Modehaus gebaut, mit allem was das (junge) Sportler-Herz erfreut: eine riesige Auswahl auf fünf Ebenen, ein eigenes Höhen-Fitnesscenter und eine stehenden Welle im Untergeschoss. Kommunikativ setzen wir aber nicht auf eine klassische Bewerbung des Sporthauses mit seinen Produkten, wie es andere stationäre Händler tun.Wir setzen eine Stufe höher an und machen L&T zur Instanz für Sport, zum "Ausrüster der Motivation“. Mit einer Haltungskampagne, anhand derer wir die Menschen für Sport begeistern wollten bzw. ihre Begeisterung teilen. Egal welcher Sport, egal welches Ziel, egal welche Motivation: L&T Sport glaubt daran, dass in Jedem das Zeug steckt, über sich hinaus zu wachsen. Und weil Sport vielfältig und emotional ist, ist es unsere Kampagne auch. Mit 29 motivierende Motive, die jedes für sich, eine der jeweiligen Sportart innewohnende Wahrheit und Motivation thematisieren. Plakativ, abwechslungsreich und authentisch. Mit wahren Statements und einer echten Bildsprache haben wir nicht nur das junge Osnabrück bewegt, sondern eine ganze Region.

FilmGrafikdesignMarkenbildung & Positionierung+2
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JUSTFAB: TVC “happy
JUSTFAB: TVC “happy

Projekt für JustFab.com in der Kleidung & Accessoires Branche für ein B2C Publikum in 2014 gemacht.JustFab is an international online fashion store for just about everything women want - especially shoes and handbags. They have been active on the German market since 2012, communicating primarily by adapting their American television ads – which should first change in 2015.

FilmWerbung
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BERLIN GEGEN NAZIS – campaigning
BERLIN GEGEN NAZIS – campaigning

Projekt für Verein für Demokratische Kultur in Berlin e.V. (VDK) in der Gemeinnützig Branche für ein B2C Publikum in 2016 gemacht.Berlin gegen Nazis is a broad network against right-wing extremism and racism with strong partners that is supported by the Berlin Senate. Their mission is to make sure that every Nazi quickly understands that they do not represent a silent majority, but only a particularly noisy minority.

FotografieGrafikdesignWerbung
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BAHLSEN, a new, digital business card
BAHLSEN, a new, digital business card

Projekt für Bahlsen GmbH & Co. KG in der Lebensmittel Branche für ein B2C Publikum in 2017 gemacht.The family business Bahlsen is the most successful German producer of baked goods, and one of the best known and most popular companies in Germany. Brands like BAHLSEN and LEIBNIZ have made them into a market leader in Germany and also one of the strongest economically suplliers in Europe.

Content-StrategieGrafikdesignMarkenbildung & Positionierung+4
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CONDOR A real eye-catcher I Calendar
CONDOR A real eye-catcher I Calendar

Projekt für Condor Lebensversicherungs-Aktiengesellschaft in der Versicherung Branche für ein B2C Publikum in 2010 gemacht.CONDOR Versicherungen was founded in Hamburg in the mid-1950s and has been working exclusively with independent intermediaries since then. In 2008, they were acquired by R+V Versicherungen from Wiesbaden. CONDOR feels particularly connected to their Hamburg roots. "Na denn man tau!" MOTOR said. We established a hanseatic-inspired communication line, redesigned their product advertising, and developed some special measures along the way.

GrafikdesignMarkenbildung & PositionierungWerbung
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R+V, The first customizable flipper in the world
R+V, The first customizable flipper in the world

Projekt für R+V Versicherung AG in der Versicherung Branche für ein B2C Publikum in 2016 gemacht.R+V Versicherungen is one of Germany´s largest insurers for private and corporate clients and belongs to the cooperative financial group Volksbanken Raiffeisenbanken. They have been MOTOR´s client from the very beginning.

GrafikdesignMarkenbildung & PositionierungMobile App+2
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Auszeichnungen

MOTOR Kommunikation GmbH wurde 7 Mal ausgezeichnet

Lürzers Archiv GRAND SLAM, silver2019-01-31Online Film – Directing

Lürzers Archiv GRAND SLAM, bronze2019-01-31Cinematography

red dot award / WINNER2019-10-31Advertising
ADC Germany / BRONZE2019-04-30Advertising / Copywriting
ADC Germany / Shortlist2019-04-30Advertising / Campaing / Out of home

Radio Advertising Award2020-02-29Shortlist noimination
The Lovie Awards | Silver and Bronze2020-10-31Branded Entertainment Video


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